Aktuell information om coronavirusets påverkan på bankärenden

Här samlar vi aktuell information om hur coronaviruset påverkar bankärenden.

18 juni 2020
|

Undvik besök på kontoret


Här samlar vi aktuell information om hur coronaviruset påverkar bankärenden.
Vi följer utvecklingen och uppdaterar sidan löpande.

Med anledning av coronaviruset och av hänsyn till allas hälsa har vi på Ålandsbanken vidtagit försiktighetsåtgärder och ber dig därför att undvika besök på våra kontor.


Våra kontaktvägar:

  • Vi ber dig att i första hand göra dina bankärenden via Internetkontoret och Mobilbanken
  • Om ditt ärende kräver personlig kontakt (t.ex. låne- eller placeringsärende) ber vi dig kontakta din kundansvariga
  • Kontakta din kundansvariga via telefon/e-post/meddelandefunktionen via Internetkontoret eller Mobilbanken. Alternativt kan du ringa kontorens gruppnummer:

Stockholm Premium Banking – 08-791 47 00
Stockholm Private Banking – 08-791 47 20
Göteborg – 031-333 45 00
Malmö – 040-600 21 00

Om ditt ärende kräver besök på kontoret, ber vi dig att vänta 14 dygn om:

  • du har förkylnings- eller influensasymptom
  • du själv eller någon i din närmaste krets under de senaste 14 dagarna har vistats utomlands
  • du misstänker att du själv eller någon i din närmaste krets har utsatt för coronaviruset.


Vi strävar efter att betjäna våra kunder så bra som möjligt under rådande omständigheter och hoppas på din förståelse om svarstiderna är något längre än vanligt.

Observera att det kan förekomma förseningar i Ålandsbankens postförsändelser till följd av begränsad transportkapacitet, samt att det är stopp i postgången till vissa länder. Läs mer på Åland Posts webbplats.

Hälsningar,
Ålandsbanken

Sparande och placeringar

Tillfällig amorteringsbefrielse för privatpersoner och företag

Coronaviruset – information om reseförsäkringens skydd

Se upp för bedrägeriförsök under coronavirusepidemin