5 frågor till Peter Wiklöf - 5/5 Web Cleanup

Ålandsbanken erbjuder en ny tjänst till sina Premium- och Private Banking-kunder; Web Cleanup. Varför har man valt att ta med den tjänsten, och hur tycker du våra kunder ska använda sig av den?

I takt med sociala mediers framfart har tyvärr även vissa nätrelaterade problem blivit allt vanligare, såsom kapade e-postkonton eller material som hamnat på fel ställen på webben. Vi vill ge våra kunder hjälp att hantera dessa problem men också erbjuda förebyggande kunskap för att försöka undvika dem. Trygghet är en viktig del av de tjänster vi erbjuder våra Premium- och Private Banking-kunder, så att utveckla de tjänsterna kändes naturligt i dagens digitala samhälle. Jag hoppas att kunderna inte tvekar att kontakta Web Cleanup för att få information om vad de själva kan göra i förebyggande syfte och få information om olika webbplatsers regler och inställningar - kunskap ger trygghet.

Artikel från Ålandsbanking nr 2/2018 (publicerad 25.2.2019).

Välkommen till en bank som värdesätter dig och miljön!

Ålandsbankens Integritetspolicy*